Aangekomen in Irkutsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Sietske H - WaarBenJij.nu Aangekomen in Irkutsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Sietske H - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Irkutsk

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

14 Februari 2013 | Rusland, Irkoetsk

Paar uurtjes geleden in Irkutsk aangekomen, inmiddels met mijn leftover snacks van de treinreis aan dit verhaaltje begonnen van mijn laatste dagen in de trein!

Irkutsk nog niet zo veel van gezien, maar lijkt leuk en totaal anders dan de voorgaande steden. Gekleurde gebouwen in plaats van de vervallen flats, geen ijsplakkaat op de stoep en vooral ook niet zo hectisch (het station uitgesloten haha). Grootste verschil: het is hier KOUD!! Wow dat was wel even een verandering. Hadden ze dus toch gelijk, eenmaal langs de bergen zou het koud gaan worden. Nou dat blijkt haha. Gelukkig had ik door de warmte in de trein nog niet de inhoud van mijn overvolle backpack optimaal gebruikt, dus volgende keer dat ik me buiten waag pak ik me beter in!

Die bergen overigens, of ik heb ze gemist in de nacht ofzo hoor, maar wat voor gebergte is dat?! Hele dag door de heuvels gereden, in afwachting van de bergen. Volgende dag word je wakker en is alles weer plat. Nou zeg! Wel leuk om weer eens een ander uitzicht te hebben, die bomen heb je na een tijdje ook wel weer gezien. Het werd een beetje Brother Bear, met de scène waar de 2 elanden 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' doen op een grasvlakte. Old memories haha. Maar ja wat anders om weer naar te kijken was wel weer eens leuk dus. Ook heel veel industrieterreinen. 

In een poging mijn nieuwe roomie te ontlopen die weer eens geen Engels sprak en ook nog eens de grond in beslag nam, hoorde ik op de gang ineens Engels. Jeej!! Voelde me echt een besluiper toen ik de coupe's afliep in een poging te vinden waar het vandaan kwam. En wat bleek: een Rus die Engels kon plus twee Nederlanders!! Heb met hen tijdje gezellig kunnen praten, was heel leuk weer even te babbelen tegen iemand anders dan de telefoon of een Rus die je toch niet snapt. Daar leefde ik wel weer even van op. 

Echt een prutnacht gehad vervolgens. Tijdverschil kan ik nog niet echt aan wennen, dus duurde heel lang voordat ik sliep. Meneer beneden mij moest het mij ook nog even moeilijker maken door uitgebreid nog filmpjes te gaan kijken en hele verhalen te typen op z'n laptop. Maar ach ik was toch niet moe dus ben hetzelfde gaan doen haha.

Volgende dag wakker geschrokken dankzij de provodnik die me even kwam vertellen dat ik over een uur eruit moest. En een paar minuutjes later ging mijn geliefde rustige wekkertje af haha. Maar de jongen in het benedenbed leek geen haast te hebben dus ik ging maar heel zachtjes doen. Al snel klaar, kreeg een heerlijk broodje kaas als ontbijt en beetje wachten tot de trein aankwam. Artgom (heb bestudeerd hoe hij zijn naam heeft opgeschreven, volgens mij toch echt zo haha) heeft me geholpen in het hostel te komen. Had me weer veel gezoek gescheeld, in ieder geval een heel eind lopen volgens mij. De bus was super vies dus uit de ramen kon je niet kijken, denk dat ik dat ding ook maar op de terugweg neem haha want geen idee hoe ik gegaan ben.
Door gedoe met het ophalen van mijn tickets (ze sloten eerder vanwege te weinig mensen op kantoor ofzo, zaterdag gesloten) heb ik mijn tour een dagje moeten verplaatsen. Die heb ik nu zaterdag, daarna pik ik mijn spullen op en ga meteen door naar mijn trein. Morgen de tickets ophalen en beetje rondlopen dus, ben benieuwd naar de stad! Kan ik alvast kijken wat aan te doen haha. Denk zo ongeveer mijn hele tasinhoud ofzo haha.

EDIT! : tour is toch weer teruggeschoven naar morgen! Dikke berg kleding klaargelegd, morgen om 10 uur 's ochtends staat mijn gids voor de deur. Hopelijk gaan er ook nog anderen mee ben heel benieuwd! Lig nu lekker uit te buiken, mezelf even verwend en heerlijk uitgebreid gegeten bij een Italiaans restaurant! Ook mijn treinticket omgeboekt, ga wat eerder weg uit Mongolië, naar Beijing. Ben er nu paar daagjes in plaats van 10. En vanuit Beijing op weg naar de zon!!

Groetjes uit Irkutsk!! 

  • 14 Februari 2013 - 15:40

    Kelly Van Der Linden:

    Leeeeuk Sietske :D

    Alles verloopt toch anders dan je gepland hebt, maar levert uiteindelijk wel weer een avontuur op!
    Geniet ervan en ik wacht je volgende verhalen weer af

    Dikke kus!!

  • 14 Februari 2013 - 17:12

    Muriel Hollander:

    Hallo Sietske.

    Wil je veel plezier wensen als je de tour maakt en hoop op een engels sprekende gids .
    Jij hebt dit allemaal gezien straks ...kan niemand je meer afnemen.
    Een brok levens ervaring.
    Geniet en en knuffel uit Homoet. xx


  • 14 Februari 2013 - 17:22

    Peter Valentijn:

    Hallo wereldreiziger. Geniet van alles. Het tijdverschil móet je gewoon accepteren. De beloning is dat je straks een dag voorloopt. Helpt nergens voor, maar is wel grappig. TOT later. Pjotr ;-))

  • 14 Februari 2013 - 18:04

    O:

    Dat is weer heel anders.Jemaakt ons wel erg jaloers maar het is je droom dus vanharte
    gegund.Fijn dat je nou weer kan engelsen maakt alles plezieriger en vooral bij
    rondleidingen veel begrijpelijker.Meisie geniet volop we nemen allemal minstens
    een week vrij om je enthousiaste verhalen te horen.mar we geven je de tijd om eerst uitterusten
    Ik heb weer genoten en kijk in spanning af naar je volgende belevenissen.
    goedereis verder. gr l opa

  • 14 Februari 2013 - 18:11

    Klaas:

    Hoi Sietske,

    We hadden al even contact vandaag. Lekker weer een enthousiast verhaal. Inderdaad op naar de zon, maar eerst veel plezier met je uitje. Ben nu al benieuwd naar je verhalen.

    Liefs
    Papa

  • 14 Februari 2013 - 22:24

    Lucia:

    Lieve Siets,

    Fijn om nu alle berichten in een compleet verhaal terug te zien. Je maakt ook zoveel mee!
    Ben blij dat ik je zo heel goed kan volgen, ben ik ook lekker mee :-)
    Door jouw ogen en beleving gaat de wereld steeds weer een stukje verder open...ik zie weer uit naar het vervolg!

    Dikke kus mama

  • 14 Februari 2013 - 23:31

    Brigitte:

    Hey Sietske.
    Twee verhalen op een dag! Gaaf om te lezen en een beetje in gedachten mee te "reizen".
    Groetjes Brigitte

  • 15 Februari 2013 - 08:42

    Monique Pool:

    Hoi Sietske, leuk om een beetje met je mee te reizen, ben iedere keer weer benieuwd wat je ziet en meemaakt. Lekker dat je het zonnetje tegemoet gaat. Daar kijken wij ook naar uit.! Liefs van ons allemaal. Grtjs monique

  • 15 Februari 2013 - 21:24

    Naina:

    ha die sietske,
    weer een leuk mooi en belevenis vol verhaal erg leuk om te lezen ik wacht weer op het volgende.
    veel plezier groetjes naina

  • 17 Februari 2013 - 11:45

    Renée:


    Hoi Sietske,

    Leuk verslag, ik blijf je volgen. Veel plezier

  • 23 Februari 2013 - 11:51

    Jelina Martens:

    Hoi Sietske,
    Wat een indrukwekkende verhalen.
    Probeer zoveel mogelijk alles een beetje bij te houden omdat ik het zo dapper vind wat je allemaal onderneemt.
    Wens je heel veel succes in het verweggiestan,en zal je vast nog een keer een berichtje sturen.
    Groetjes vanuit Zuidlaren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 7666

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 31 Oktober 2013

Backpacking !!

Landen bezocht: